Miért tesz jót, ha hidrogénes vizet iszol?

Az elsavasodás, vagy más néven oxidatív/oxidációs stressz egyre többször merül fel számos komoly betegség okozójaként.

Ez a testünkben lezajló, természetes kémiai folyamat, melyre fel van készülve védekezőrendszerünk – de mi van, ha ez a rendszer felborul? Mit tehetsz az elsavasodás káros hatásai ellen?

Mi is az az oxidációs stressz?

Az emberi szervezetben természetes folyamatokon keresztül létrejönnek úgynevezett szabadgyökök: olyan molekulák, amik páratlan elektronszámmal rendelkeznek, és a stabilitáshoz szükséges elektront a testünk többi sejtjétől próbálják meg elvenni.

A szervezetünkben termelődő antioxidánsok pedig úgy tudják átadni az elektronjukat a szabadgyököknek, hogy közben ők maguk nem válnak instabillá.

Amikor a szabadgyökök és antioxidánsok keletkezése egyensúlyban van, akkor nem éri nagyobb baj a szervezetünket. Viszont különböző külső hatásokra, (mint például UV-sugárzás, alkoholfogyasztás, dohányzás, szmog, helytelen táplálkozás vagy túlzott fizikai megerőltetés), megnövekedhet a szabadgyökök, vagy csökkenhet a test által termelt antioxidánsok száma – vagyis felborul az egyensúly és károsodnak a sejtek.

Számos betegségről tartják úgy az orvosok, hogy az oxidációs stressz áll a kialakulásának hátterében.

Ilyen például a cukorbetegség, szív- és érrendszeri megbetegedések, magas vérnyomás, sclerosis multiplex, Alzheimer-kór, Parkinson-kór, sőt, bizonyított tény, hogy az oxidációs stressz öregedést is felgyorsítja.

Hogyan védekezhetsz az oxidációs stressz ellen?

Mivel a szabadgyökök természetesen keletkeznek a szervezetünkben, így teljes mértékben nem tudjuk kivédeni őket. Viszont azért tudunk tenni, hogy megfelelően fenntartsuk a szervezetünkben a szabadgyökök és antioxidánsok egyensúlyát.

A legelső, amit tehetsz, hogy csökkented a testedet érő káros hatásokat. Érdemes redukálni az alkoholfogyasztást, kerülni a dohányzást, ha napra mész, mindig használj naptejet, figyelj oda a rendszeres testmozgásra és a megfelelő mennyiségű alvásra.

Antioxidánsokat leginkább a megfelelő táplálékokkal tudsz bevinni a szervezetbe.

A halak, diófélék és hagymák, a fahéj, olívabogyó, brokkoli, répa és a citrusok – ezek mind olyan ételek, amelyek antioxidánsokat tartalmaznak. Ezek mellett a C és E vitamin, a melatonin és zöld tea is segíti az antioxidáns-termelést. (Erről bővebben írtunk már ebben a cikkben).

Ha igazán biztosra akarsz menni, van még egy egészen új módszer, ami gondoskodik az antioxidánsok és szabadgyökök egyensúlyáról a szervezetedben:    a hidrogénes víz.

A hidrogén ugyanis az eddig ismert legerősebb antioxidáns, ami átadja a szabadgyöknek az elektront, majd vízzé válik, és ezáltal hozzájárul a szervezet méregtelenítő folyamatához.

A legjobb az egészben, hogy a hidrogénes vizet nem kell literszámra vásárolni a hipermarketben:

otthon is elő tudod állítani egy egyszerű módszerrel. Csak fogd meg ezt a palackot, tölts bele kis (tisztított) vizet, nyomd meg a gombot, és máris ihatod az antioxidánsokban dús, hidrogénes vizet.

Az oxidatív stressz a mindennapok elkerülhetetlen velejárója, de nem kell miatta aggódnod: figyelj oda magadra, és próbálj meg egészségesen élni, hogy segítsd a szervezetedben az antioxidánsok és szabadgyökök egyensúlyát.

5+1 tipp az elsavasodás ellen

Letölthető e-book